Gothic 2 Gladiator – wywiad z twórcami moda

Gothic 2 Gladiator - skąd pomysł na tego moda?

Parzival Z: Jak to konkretnie było z tym modem? Czy opracowywaliście jakieś konkretne koncepcje?

Damianut:

Na to pytanie może odpowiedzieć akurat Ortega. Na początku lata doraźnie napisałem mu parę skryptów. Zacząłem pracować nad modem dzień, w dzień od sierpnia. Nie wiem, jaką na początku miał wizję moda. Z pewnością część wizji miał rozpisane, a część miał w głowie.

Zacząłem z nim współpracować regularnie, po tym, gdy na swoim fanpage’u napisał, że Gladiator „to g*wno nie grajcie w to”. Uznałem to za dobrą okazję, do stworzenia świetnego moda. A jednocześnie miałem własne koncepcje – głównie dotyczące skryptów – i własne nawyki pracy. Więc mod od jego początkowej wizji na pewno odbiega.

OrtegaX:

Pomysł powstał jakieś 2 lata temu, grając po prostu w Miecze i Sandały, nic szczególnego. Chciałem zrobić moda na ich wzór do Gothica – i wspólnie z Damianutem zrobiłem. Nic głębszego nie stoi za tym pomysłem 🙂

Gothic 2 Gladiator - Natura

Czy tworzenie modów do gry sprzed dwóch dekad jest uciążliwe?

Parzival Z: Powstają wciąż nowe modyfikacje, skąd bierzecie swoją motywację i sens pracy nad modami do tak leciwej już gry? Jak trzyma się sprawa projektów od strony finansowej?

Damianut:

Nie mam porównania, bo nie tworzyłem modów do innych gier. Pisanie skryptów nie jest uciążliwe, ale vobowanie światów już trochę. Ale co innego jest problemem. Trudno modderowi jest otrzymać rekompensatę finansową za poświęcony czas. Gra ma 22 lata. Gracze, jak i modderzy są co raz starsi. Mają swoje zobowiązania, których realizacja wymaga czasu, który trzeba pogodzić z modowaniem. Ostatnio zwrócili na to uwagę twórcy Żeglarzy Burz na swoim fanpage’u.

Przykładowo nie trafiłem nigdy na grafika 3D, który za darmo tworzyłby modele światów do nowych modyfikacji. I jeszcze musi znaleźć na to czas. Przewiduję, że podobnie będzie z kolejnymi obszarami tworzeniami modów. Jeśli lider projektu bądź gracze nie sfinansują pracy doświadczonych ludzi, to dobrej jakości mody będą powstawać znacznie rzadziej.

Nie tworzyłem jednak tego moda, by zarobić. Mimo to ta praca miała dla mnie sens. Sens ma także obecna praca nad tłumaczeniem i patchowaniem – ma go dzięki słowom uznania ze strony wielu graczy. Gry tworzy się dla graczy i z tą świadomością moda tworzyłem.

OrtegaX: 

Jest cholernie uciążliwe, trzeba mieć coś nie tak z głową jak ja aby to robić 🙂

Gothic 2 Gladiator - Arena w lesie

Jaką modyfikację obieracie teraz za cel w tworzeniu? Możecie coś więcej o niej powiedzieć?

Parzival Z: Czy powstaną kolejne produkcje spod szyldu Gladiator Team, czy to raczej jednorazowa akcja?

Damianut:

Nie będę brał udziału w tworzeniu kolejnej części, bo chcę zacząć pracować jako programista. Teraz zajmuję się tłumaczeniem Gladiatora na jak najwięcej języków: ze znaczną pomocą testera i tłumacza o nicku „Buzka555” opublikowałem już wersję angielską, niedługo pojawi się niemiecka w całości w wykonaniu moddera „neocromicon” oraz wersja rosyjska. Znalazłem już chętnych do tłumaczenia na czeski i rumuński.

Jednocześnie patchuję Gladiatora. Oglądałem streamy i czytałem komentarze, a następnie spisywałem błędy, które gracze zauważyli, a czasem nawet nie byli ich świadomi. Dużo mi pomógł w debugowaniu rosyjski modder N1kX, a jednocześnie tłumacz Gladiatora. Do tego gracze wysyłali mi informacje o błędach do formularza. Tak więc tym się teraz zajmuję.

Zgodziłem się wydać modyfikację szybciej, niż chciałem. Załóżmy, że mamy październik 2021 r. i jesteśmy na takim samym etapie prac nad Gladiatorem, jak byliśmy 10 marca. Postanawiamy dalej dopracowywać moda. Jest połowa grudnia i wychodzą Kroniki Myrtany. Musielibyśmy czekać co najmniej z pół roku, aż gracze to ograją, obejrzą streamy.

Mogłaby nam się przytrafić podobna sytuacja, gdybyśmy nie wydali Gladiatora 10 marca. Może wyjść w najbliższym czasie Gothic Remake, lub Złote Wrota II: Serce Bogini – nad którym pracowałem 5 miesięcy oskryptowując kilkanaście zadań, albo polska wersja Legend of Ahssun.

Dobrze jednak, że dałem się namówić Ortedze na wydanie moda już teraz; trafiliśmy w dobre okienko czasowe, jednocześnie Ortega dobrze przeprowadził promocję moda.

OrtegaX:

Damianut idzie w swoją stronę. W moich planach jest druga odsłona Gladiatora i kolejny mod horror, ale na razie nie zdradzam szczegółów. Gladiator Team był tylko pod jednego moda i każdy idzie w swoją stronę.

Gothic 2 Gladiator - Wyspa

Jak można wspomóc Gladiator Team w kolejnych pracach nad modami?

Parzival Z: Czy są jakieś formy, poprzez które gracze mogą wesprzeć Wasze projekty?

Damianut:

Niedługo pojawi się możliwość tłumaczenia Gladiatora na stronie https://weblate.cokoliv.eu/projects/ dzięki czeskiemu modderowi o nicku Auronen. Zapraszam do kontaktu chętnych do tłumaczenia moda na kolejne języki.

Co prawda dalej piszę, o obecnym modzie, a nie kolejnych; ale poza tłumaczeniem, gracze mogą pisać o powstaniu Gladiatora tym, którzy jeszcze nie grali. Albo streamować.

Tak na marginesie, to Gladiator Team tak naprawdę nigdy nie powstał. Używamy tej nazwy, by zaznaczyć, że poza nami dwoma, swój wkład w modzie miało więcej ludzi, w różnych dziedzinach.

OrtegaX:

Najlepiej dobrym słowem i aktywnością na moim fanpagu na FB.

Parzival Z: Okey, dzięki chłopaki, że zechcieliście udzielić wywiadu 😀 Oczywiście, każdej osobie która jeszcze nie grała w modyfikację Gothic 2 Gladiator serdecznie ją polecam. Zachęcam też wszystkich do pomocy przy zgłaszaniu ewentualnych błędów i  tłumaczeniu na inne języki, by każdy mógł zagrać w kilka godzin dobrej zabawy. Pozdrawiam Was wszystkich cieplutko. Cześć!

Zobacz gameplay z modyfikacji Gothic 2 Gladiator:

Masz pytania? Napotkałeś jakieś problemy? Znalazłeś błąd? Skontaktuj się z nami! Napisz nam co myślisz o modyfikacji! Przekażemy każde info twórcom 😉 Adres mailowy: kontakt@gothicmodyfikacje.pl

Chcesz nas wesprzeć? Dzięki Tobie będziemy mogli utrzymać i rozwijać tego Gothicowego Bloga!

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Mogą Ci się spodobać także inne artykuły:

bitwa królów 3 pl - wielka kopalnia
Polecane!
RoMek

Gothic 2 Battle of the Kings 3 / Bitwa Królów 3

Bitwa Królów 3 (Battle of the Kings 3) to połączenie typowego RTSa z przyjemną grą menadżerską – taki menadżer własnego królestwa, które ściera się z królestwem oponenta – okraszony naszym kochanym silnikiem Gothic 2.

Walka z kamiennym strażnikiem w modyfikacji Gothic 2 River Flows in the Dark
Recenzje
RoMek

Gothic 2 River Flows in the Dark – recenzja, poradnik

W 2018 roku ukazała się modyfikacja do Gothic 2, która znacząco zaniżyła poziom polskiego moddingu… jednak mimo wszystko zachowała procenty pozytywnych aspektów. Co dobrego znajdziemy w tej krótkiej modyfikacji do Gothic 2? To postaram się Wam przybliżyć w tym artykule.

Obraz przedstawia chrzest wody, którego dokonuje Bulit i jego chłopcy
Ciekawostki
RoMek

Wygnanie Śniącego – recenzja książki

Fenomen Gothica polega na tym, że po dwudziestu latach od premiery, wysypu mniej lub bardziej udanych machinim, memów i fan-fiction, wciąż dowiadujemy się o tej grze nowych rzeczy.